Wąchock Budyniowa Waterfront czyli wymów mi, gdzie mieszkasz

Inspirowane wpisem: https://wygodniej.wordpress.com/2013/09/23/alternatywy-4-a-nawet-wiecej-nazwy-osiedli-mieszkaniowych/

„Pamiętacie serial „Alternatywy 4″? A nowszy, „Dylematu 5″? Ja pierwszy znam na pamięć. Drugiego nie widziałam. Postanowiłam oszczędzić sobie rozczarowania. Nie tylko dlatego, że niełatwo dorównać Barei, ale i ze względu na tytuł nowej serii. Jest dla mnie niewiarygodny. Bo który deweloper nazwałby tak swoją inwestycję?

Jak producent powinien więc ochrzcić kontynuację „Alternatywy 4″? Najbardziej wiarygodne byłyby moim zdaniem „Dylematu Residence”, „Dillemme Park”, albo coś w rodzaju „Ursynów City”. Możliwości jest dużo. Nazwy można budować, jak wieże z klocków, nomen omen, „Dylematu Tower”, też brzmiałoby nieźle. Grunt, żeby w określeniu znalazło się jakieś nobilitujące słowo.”

Właśnie u nas, na Wybrzeżu mamy zalew: ‚Wróbla Staw’ (że staw wróbla? Dlaczego w takim dziwnym szyku?) Central Park – od razu widzę Carrie Bradshaw z kubkiem Starbunia; Sokółka Zielenisz (nazwiska? pytanie?: te, sokółka, zielenisz czy nie zielenisz?), Chmielna Office Point, Olivia Gate (jak może być Watergate).

Najbardziej dobitnym przykładem zwariowania w kwestii nazewnictwa jest zmiana rozbudowywanego właśnie centrum handlowego w Gdyni. Miał się nazywać CH Wzgórze (od dzielnicy Wzgórze Św. Maksymiliana), a będzie – RIVIERA. Bo ktoś stwierdził, że tak łatwiej będzie czytać obcokrajowcom… Fakt, ‚wzgórze’ to pułapka językowa, ale yyy… nie mieszkamy w POLSCE przypadkiem?

Uważam, ze nasi przodkowie byli zdecydowanie krótkowzroczni i mało światowi. Jaki Zamek Królewski, jakie Łazienki czy Złota Brama? Golden Gate (od razu odpowiednie amerykańskie konotacje), the Bath City Centre i Royal Residence. Full wypas 🙂

A Wy jakie znacie oryginalne nazwy osiedli?

7 thoughts on “Wąchock Budyniowa Waterfront czyli wymów mi, gdzie mieszkasz

  1. Koło mojej roboty buduje się Manhattan Place. Nie pracuję w Nju Jorku. A z rozbrajających bardziej – warszawskie Tarasy Dionizosa. W Piasecznie jest albo ma być Electra Resort, bo blisko linii wysokiego napięcia. I przy Batalionów Chłopskich, obok ulicy Lazurowej, jest osiedle… Villa L’Azur. I wiele innych kwiatków jest w stolycy 🙂

    Polubienie

  2. Tydzień temu byłam w Riwierze i mi wystarczy na jakieś kilka miesięcy tego tłoku:) Gdynia rzeczywiście przoduje w tak zwanym nazewnictwie stylowym. W końcu prosty człek musi poczuć, że przenosi się z nędzy do luksusów:)

    Polubienie

Skomentuj

